Jongste aktiwiteit:

Waar lê jou hoop? (BRONS)

Waar lê jou hoop?

Dikwels hoor jy: “Ek het ʼn verwagting dat my dogter ʼn bekende model sal word” of “Die resultate het nie aan my oorspronklike verwagting voldoen nie”.

Waar lê die oorsprong van die woord: verwagting? Die Latynse woord: exspectatum word vertaal as “beskou” of “gesien” – die hoop, illusie of droom wat bereik word as jy ʼn doelwit behaal.

Die menslike ras leef almal met verwagtinge. As iemand beplan om eiendom aan te skaf het hy verwagtinge dat dit vir hom ʼn belegging is.

As jy opkyk na die hemel en jy sien swaar reënwolke saampak, verwag jy dat dit binnekort gaan reën. Jy beplan dan om ʼn sambreel met jou saam te dra sodat jy nie sal natreën nie.

Almal van ons leef met verwagting. Jy verwag byvoorbeeld dat jy sal trou, kinders sal kry of dat jy ʼn suksesvolle sakepersoon sal wees. Ons kan voortgaan om ʼn lys van verwagtinge op te stel, die aantal verwagtinge is legio.

Die realiteit is dat ons lewenslank met verwagtinge in ons menswees sal leef en dikwels is ons verwagtinge die rigtingwyser in ons lewens. As ons verwagtinge nie realiseer nie, is dit ʼn groot bron van teleurstelling vir ons.

Alexander Graham Bell het gesê: “Soms staren we zo lang naar een deur die zich sluit dat we te laat zien dat er ook een open is.” Ons staar ons so blind teen die een verwagting wat nie realiseer, dat ons nie ander geleenthede raaksien nie.

Wanneer kan ons met sekerheid sê dat ons verwagtinge nie realiseer nie?
• Situasies is anders as wat ons dit wou hê.
• Situasies word beslis soos jy dit wou maar jy voel nogsteeds nie tevrede nie.
• Jyself kom nie jou gewenste verwagting na nie.
• Onbeplande gebeurtenis soos COVID-19 gebeur.

Die mislukte verwagtings kan opgedeel word in tipes kategorieë:
Situasionele verwagting mislukkings: as iets nie gebeur soos jy dit beplan.
Interpersoonlike verwagting mislukkings: as optrede van ander mense jou onkant betrap.
Self-geïnduseerde verwagting mislukkings: as ons eie optrede ons teleurstel.

Die oomblik as verwagtinge nie realiseer nie, kan die volgende simptome kop uitsteek;
• lusteloosheid
• angs of depressie
• spyt en selfoordeel
• irritasie of prikkelbaarheid
• self-oordeel of ontkenning
• twyfel of selfs geloof krisisse
• drang om te bly lê in die bed, wil nie die lewe in die oë staar nie.

Ons word so gou vasgevang in die spyt oor ons verlede dat ons nie weet wat om volgende te doen om die situasie te verander nie.

Die groot vraag is HOEKOM misluk ons verwagtinge?
Francis Bacon het gesê:
“As ‘n man met sekerheid begin, sal hy in twyfel eindig;
maar as hy tevrede sal wees om met twyfel te begin, sal hy met sekerheid eindig. ”

Verwagtinge wat nie realiseer nie, kom leer vir ons paar waardevolle lesse:
1) Beheer is net ʼn idee:
Al span jy jou in met moeite , is al die moeite nie ʼn waarborg dat jou verwagtinge sal realiseer nie.

2) Jou gemaksone is soms jou ondergang:
Mense is nie gemaak om te bly waar jy altyd veilig is nie, moenie tevrede wees met tweede beste nie – streef jou verwagtinge na.

3) As dit of dat net kan gebeur, sal ek gelukkig wees:
Ons dink dikwels dat geluk afhang van eksterne dinge, dit is nie waar nie – jy sal altyd nog verwagtinge hê.

4) Mislukte verwagtinge is nie jou straf nie:
Mislukking is nie dat ons noodwendig iets verkeerd gedoen het nie – soms is verwagtinge net glad nie realisties nie.
As ons leer uit die lesse wat die lewe ons kom bied en toegewyd bly aan ons waardes, skep ons ʼn veel groter ruimte vir sukses as mislukking in ons verwagtinge van die lewe.

“As u dans, is u doel nie om by ‘n sekere plek op die vloer uit te kom nie.
Dit is om elke stap langs die pad te geniet.”
– Wayne Dyer

Leef met verwagtig, leef met hoop.

©Marlene Erasmus
31/01/2021

(651 woorde)




1 Kommentaar

Maak 'n opvolg-bydrae

Up
Top Ranked Users

[joinup_core_top_members columns=”1″ space=”no” max_members=”3″ behavior=”columns” columns_responsive=”predefined”]

Activity Feed