Jongste aktiwiteit:

KERSFEES – ’N EKONOMIESE SNELTRYN?

[TEMA: DIE EKONOMIE VAN KERSFEES.]

Globaal gesien het ‘kersfees-denkers’ omstrede opinies oor Kersfees, asook die oorsprong en betekenis daarvan. Oor een aspek, naamlik die kommersialisering van Kersfees, sal almal waarskynlik eenstemmigheid hê.
Verbruikersielkundiges wys daarop dat dit wat die mens in sy alledaagse handel en wandel waarneem, ’n prominente rol speel in die mikro-ekonomie. Die menslike oog hou van orde, gevolglik is jou brein voortdurend op soek na prentjies om by daardie orde in te pas. Kleinhandelaars is deeglik bewus hiervan. Gevolglik orden hulle Kesrfees om deur middel van die mikro-ekonomie by die prentjies van jou brein in te pas. Daarom assosieer jy Kersfees met ’n kersboom met liggies, kersvader met geskenke en ’n samesyn met vriende en geliefdes. Híérdie ‘items’ is eie aan die sogenaamde Kersfees-kleinhandelseisoen, wat gepaard gaan met Kersmusiek en -versierings in groot inkopiesentrums. Kersfees het wêreldwyd in ’n ‘ekonomiese sneltryn’ ontaard. Mense word in sy sneltog na die kommersialisering van Kersfees, op die ‘stasie’ van ’n finansiële verknorsing afgelaai.
Ouers se finansiële skuldlas word verhoog omdat hulle duur geskenke as gevolg van emosiebelaaide bemarkingstrategieë van mikro-handelaars koop, sê ekonome. Boonop is alles net eenvoudig duurder. Impulsiewe kredietkaartskuld skiet die hoogte in, onder die voorwendsel van ‘ekonomiese seën’. ‘Gee en daar sal vir jou gegee word’, is een van die mikro-bemarkings argumente.

Gegewe die feite, is die vraag: ‘Het Kersfees dan nou die knie gebuig voor die ekonomie’?

———————————————-oo00oo———————————————–
©Pieter Mostert
(Silwer)
[Woordtelling = 230]
BIBLIOGRAFIE

• Glahe, F.R. & Lee D.R. 1997. Micro Economics Theory and Application. Washington, D.C.
• Jaco Tom se Bybelkoerant van 26 November 2020 – Artikel oor: Die ou-ou tyding in ’n nuwe baadjie. https://bybelkoerant.co.za
• Joubert, G. 1998. Die Groot Gedagte. Tafelberg-Uitgewers Bpk. Kaapstad.
• Meyer, L.P. & Koortzen, P. 1999. Verbruikersielkunde. Unisa, Pretoria.
• Schiffman, L.G. & Kanuk, L.L. 1978. Consumer Behavior Sixth International Edition Prentace Hall International, New Jersey.

 




1 Kommentaar

Maak 'n opvolg-bydrae

Up
Top Ranked Users

[joinup_core_top_members columns=”1″ space=”no” max_members=”3″ behavior=”columns” columns_responsive=”predefined”]

Activity Feed