Jongste aktiwiteit:

Geduld, o Geduld

Brons.

 

Geduld

“Is jy gereed vir die ‘tweede-pouse-treitering’?” vra Kate toe Magdel langs haar neersak.

Die nuwe hoof wat drie maande gelede by die skool begin het, het dié tradisie begin. Elke Maandag, gedurende tweede pouse, het hy ʼn inspirerende boodskappie vir die personeel – “om julle moraal hoog te hou, mensies”. Die eerste paar keer was inspirerend, nou is dit net ʼn mors van kosbare teedrink-en-afpak tyd.
“Goeie môre, kollegas,” begin die hoof. “Vandag wil ek praat oor geduld, daardie woordjie wat so kosbaar is vir ons wat met die toekoms van ons pragtige land werk. Dames en here, ons mag nie ongeduldig raak nie. Ons mag nie moed verloor nie. Ons mag nie toelaat dat hierdie pragtige jong mense wat aan ons toevertrou is uitgelewer word aan die ongeduld wat in die wêreld hoogty vier nie. Ek deel graag vanoggend iets wat ek op die internet raakgelees het met julle.” Hy skuif sy bril reg op sy neus en begin lees, sy stem hoogdrawend.
“Geduld is die vermoë om moeilike omstandighede in die gesig van vertraging te verduur; verdraagsaamheid van provokasie sonder om te reageer in ergenis; veral wanneer dit met langer termyn gekonfronteer word. Geduld is die vlak van uithouvermoë wat mens voor negatiwiteit kan hê.”
Magdel rol haar oë. Dis duidelik dat haar geëerde hoof nog nooit met graad 8E gekonfronteer is nie.

Hoërskool Witberg is in die ‘swakker’ deel van die dorp geleë en ongelukkig beteken dit ook dat hulle ‘kliënte-basis’, soos die personeel spottend na die leerders verwys, ook maar swakkerig is. Die swak sosiaal-ekonomiese agtergrond van die leerders skyn helder uit hulle kleredrag, gedrag en ambisie. Veral die E-klasse is ʼn uitdaging van formaat. Skool is nie hoog op die kinders se prioriteitslysies nie. Die graad agts wat dié jaar in Magdel se klas sit, is enig in hulle soort en Engels die taal van die verdrukker – wat sy natuurlik in hulle oë is.
Sy het al elke metode wat deur kenners voorgeskryf word probeer. Eers streng, en toe dit nie vrugte afwerp nie, meer ontspanne. Sy het prentjies geteken en hulle selfs laat inkleur soos laerskoolkinders, Powerpoint aanbiedings gemaak tot laat in die nag en later weer teruggekeer na die metodes van lank gelede. Hulle het gesing en rympies opgesê en hande geklap op die maat van rap liedjies. Niks werk nie. Hulle I are en we is nog net soos tevore.
Van huiswerk gee het sy lankal afgesien – dit word tog nie gedoen nie. Nou beplan sy haar lesse maar rondom ʼn paar praktiese oefeninge wat hulle so saam-saam in die klas doen.
Daar is net twaalf leerders in 8E. Twaalf moeilike, onleerbare, rebelse veertien-jariges.
“Probeer hulle maar net op skool hou tot hulle graad 10 geslaag het,” was die hoof se advies toe sy gaan kla het oor hulle onbetrokkenheid en rebelse gedrag.
Nog ʼn groepie wat maar net elke jaar deurgesit word ten spyte van die feit dat hulle niks geleer het nie. Magdel kan nie met die benadering vrede maak nie. Hulle sal, verdomp, iets leer al tap dit elke greintjie energie uit haar liggaam en siel.

Soos die noodlot dit wil hê is graad 8E haar voorland net na die hoof se ‘pragtige, inspirerende’ boodskap. Magdel haal die pak Fizzers wat sy die vorige middag, uit desperaatheid, gekoop het uit haar laai en sit dit op haar lessenaar neer. Omkoopgeskenke. As dit dan al manier is om die klompie te laat werk, koop sy hulle wragtag vandag om met lekkergoed.
“Ek gaan vir julle net vyf sinnetjies gee om vandag te doen. As jy al vyf gedoen het kry jy ʼn Fizzer. Vir elke antwoord wat reg is, kry jy nog een. Jy kan dus vandag ses Fizzers wen!”
Elf koppe buig oor hulle boeke, hande vlieg oor die bladsye in hulle boeke. Die voorkoppe is geplooi soos hulle konsentreer.
Warren lê met sy rug teen die muur, sy bene lank voor hom in die paadjie uitgestrek. Hy mag dalk in liggaam in die klas wees, maar sy gees is vêr buite die grense van die skoolterrein. Warren skryf nie. Hy staar nikssiende voor hom uit na daar waar hy vry van skool en onderdrukking is.
“Warren, wil jy nie ook ʼn Fizzer hê nie? Kyk, almal is besig.”
Warren kyk verveeld op na Magdel. “Ek sal my eie fokken Fizzers koop, okay.”




1 Kommentaar

Maak 'n opvolg-bydrae

Up
Top Ranked Users

[joinup_core_top_members columns=”1″ space=”no” max_members=”3″ behavior=”columns” columns_responsive=”predefined”]

Activity Feed