Jongste aktiwiteit:

My erfenis

“Familie is soos takke aan ‘n boom, almal groei in verskillende rigtings, maar ons wortels bly as een.” Hierdie gepaste gesegde het my oog gevang toe ek op oom Google se inligtingsplasie gaan rondkuier.
Daar word nie verniet gesê: “Jy kan jou vriende kies, maar nie jou familie nie.” Ons dna lê vasgewortel in erfgrond, maak nie saak hoe wyd die takke groei en hoe mooi die blomme bloei nie.
Soos die jare aanstap het ek tot groot ontsteltenis begin agterkom dat ek al meer soos my ma lyk en begin funksioneer. Skrikwekkend, want ek het my bes probeer om nooit eendag soos sy te wees nie.
As kind kon ek haar baasspelerige houding en ongevraagde wysheid en vermanings nie verdra nie. Haar sienswyse het totaal verskil van myne. Sy het ons met ‘n ysterhand regeer, nooit toegelaat dat ons eie besluite maak nie. Haar woord was wet en basta. Niemand het ‘n kat se kans gestaan om teen haar op te staan of om haar van sienswyse te laat verander nie.
Kyk, as manlief my nou rerig kwaad wou maak, moes hy vir my sê: ‘Jy is nes jou ma’. Om een of ander rede het daardie woorde my lont behoorlik laat vlamvat en die vonke laat spat.
Met die grootmaak van my eie kinders het ek hard probeer om ‘n modelma te wees, nie die foute van my ma te herhaal nie. Hulle genoeg ruimte gegee om hul eie identiteit te ontwikkel. Alles volgens die boek gedoen en trots gespog wanneer hulle presteer en sterk opstaan teen die stroms van die lewe.
Met die koms van kleinkinders, en ek nou gryser en wyser, sien ek duidelik die geykte karaktertrekke sterk deurslaan. Hoor ek soms my kinders kla oor hulle kinders se hardkoppigheid en vurige temperamente. Dan glimlag ek stilweg in die wete dat “die appeltjies beslis nie ver van die boom geval het nie” (soos die spreekwoord sê) en sien ek duidelik hulle, wat na my aard, wat na my ma aard, wat na haar pa aard, in hulle raak, veral die oudste enetjie, is haar wyse oumagroot uitgeknip.
Ek moes vrede maak met familiegene, want daardie einste hardkoppigheid en standvastighed het my oor vele berge en deur baie laagtes gedra.

©Driekie Grobler
(Bronnelys: Google – met erkenning aan Brenda van Zyl; Afrikaanse gesegdes en inspirerende woorde & wyshede – Marietjie Visagie, Afrikaanse gesegdes – “Bekende Afrikaanse spreekwoorde” kursiefgedrukde uitdrukkings in alledaagse spreektaal – Wikiquote – Foto “Grap blad vir almal” Facebook)




1 Kommentaar

Maak 'n opvolg-bydrae

Up
Top Ranked Users

[joinup_core_top_members columns=”1″ space=”no” max_members=”3″ behavior=”columns” columns_responsive=”predefined”]

Activity Feed