Jongste aktiwiteit:

Om te eier of nie te eier nie

Paasfees is ‘n wêreldwye fees alhoewel nie almal dit op dieselfde manier vier nie. Die eerste Christene het Paasfees “Pasga” genoem, ‘n Hebreeuse woord. Waarvan die oorgrote meerderheid van Christene dalk nie bewus is nie, is dat die oorsprong van die woord “Easter” afgelei is van die godin se naam Eostre en hierdie fees het plaasgevind aan die begin van die Noordelike Halfrond se lente. Die eerste Christene het geleidelik die fees se naam, die tyd van die jaar en sommige simbole in die Christelike viering ingekorporeer. Christene herdenk Christus se kruisiging en opstanding met kerkdienste, musiek, blomme en kos, veral soet spesery broodjies. Regoor die wereld, ongeag jou geloofsoortuiging, is dit die gebruik om hierdie tyd saam met familie deur te bring.

Die heel eerste gebruik was dat Christene ‘n nuwe kledingstuk tydens Paastyd sou dra. Jou beste – uit eerbied en ter herdenking aan die opstanding van Christus. Vandag is dit steeds tradisie in Amerika en veral in New York is dit die gebruik om jou in jou beste uitrusting op te tof.

Volgens geskiedenis het die Jode ‘n lammertjie aan God geoffer en dit as deel van die Paas-maaltyd geniet en Ortdokse Christene volg steeds hierdie Joodse tradisie. Vir ander sal hierdie belangrike maaltyd nie voldoende kan wees sonder ‘n stukkie ham nie en in Suid-Afrika is dit veral die Kapenaars wat daarvoor lief is om ‘n visgereg voor te berei.

En dan natuurlik, die gewraakte paashaas en eiers. Wel … hase teel aan soos hase en gee gewoonllik gedurende die lentetyd geboorte. Dus, die velde is nie net oortrek met veldblomme nie, maar ook derduisende baba hasies! Dit was ‘n natuurlike uitvloeisel dat die tyd van opstanding ook met vrugbaarheid verbind sou word. Die oorsprong van hierdie haas-en-eiers met Paastyd is opgeteken in ‘n ou Duitse boek : Die ou vroutjie was baie arm maar ook baie lief vir kinders. Sy sou dan een maal per jaar (lentetyd) helder gekleurde eiers in haar tuin versteek. Omdat die kinders ook die hasies gesien het, het hulle gedink dat die hasies die eiers gebring het.

Baie antieke nasies soos die Grieke en Egiptenaars sien eiers as ‘n teken van vrugbaarheid en nuwe lewe en het eiers in hul Christelike rituele gebruik. Later het sendelinge opgemerk dat baie mense gedurende die lentetyd in die veld na eiers soek, dus het hulle helder gekleurde eiers weggesteek sodat die mense dit kon vind. Die kleure wat gebruik was, was geel vir die opstanding, blou vir liefde en rooi vir die bloed van Christus. Die heel eerste eier-soektog kan teruggevoer word na die tyd waarin Martin Luther gelewe het.

In die vroeë 14e eeu het die Katolieke Kerk begin om drama en rituele as effektiewe metodes te gebruik om die Woord van God te versprei, juis omdat die mense nie kon skryf en lees nie. Die opvoering van die kruisiging en opstanding het dus reeds hier begin en word vandag nog gereeld opgevoer. Die Paasspele wat sedert die 1600’s in Oberammergau, Duitsland opgevoer word, is ‘n dramatiese uitbeelding van Christus se leiding.

Dus, gelowig of nie, paasfees is ‘n baie spesiale tyd waarin ons graag saam met ander geliefdes kuier en rondom die etenstafel feesvier.

Bronne : https://www.royalscotsclub.com/how-is-easter-celebrated/
https://www.goodhousekeeping.com/holidays/easter-ideas/g191/history-easter-traditions/

(woortelling 540)




Hier's ek weer, Hier's ek weer, Met my storie voor jou deur....

1 Kommentaar

Maak 'n opvolg-bydrae

Up
Top Ranked Users

[joinup_core_top_members columns=”1″ space=”no” max_members=”3″ behavior=”columns” columns_responsive=”predefined”]

Activity Feed